april 27, 2006

Salou bang van De Stoemp

Het was de kroniek van een afgekondigd vertrek: Salou Ibrahim zou na dit seizoen andere oorden opzoeken. Maar waar alle kenners hem reeds in Berchem zagen spelen omwille van zijn obsessie met Ludo Coeck, koos Salou alsnog voor Club Brugge. Sloegen de kenners de bal mis?

"Allerminst," weerlegt Ludo Straatjedekker, voorzitter van de Berchemse supportersvereniging De Stoemp. "Salou had schrik van de beenharde reputatie van De Stoemp. We staan ervoor bekend om erg veeleisend te zijn voor onze spelers. Vooral voor nieuwelingen die meteen beginnen te roepen dat ze het kapsel van mijn naamgenoot kunnen evenaren. Dan moet je wel erg sterk in je voetbalschoenen staan."

Niet alleen de verwachtingen waren hooggespannen bij de stoempers, ook de spanning was te snijden.

"Salou was voor ons welkom," zegt Ludo, "maar een klein groepje heetgebakerde fans was een petitie begonnen om te eisen dat Salou ervan zou afzien blond krulhaar op zijn hoofd te dragen. Ik denk dat dat het ultieme struikelblok was voor Salou."

De Ludo
Ludo Straatjedekker, voorzitter van De Stoemp

"Onzin," weerlegt Salou zelf. "Berchem was heel wat dichter bij mijn woonplaats St. Niklaas geweest en ik ben ervan overtuigd dat de fans mij geweldig zouden geapprecieerd hebben met blonde haren. Maar uiteindelijk leek Club mij opportuun omdat ik daar meer speelkansen zou krijgen."

Inderdaad vroegen sommigen zich af of Salou wel op zou kunnen tegen Snoeck en Van Cleemput, om van Sukama Muendo nog maar te zwijgen.

"Toch spijtig," vindt Ludo. "Het zou een schone versterking zijn geweest, vooral in de breedte. We zullen het nodig hebben volgend jaar, hopelijk in derde klasse."