februari 16, 2006

Omkoopschandaal breidt zich uit tot het kaatsen

Na de opzienbare bekentenissen van Kristoffel Peut in het sjoelbakkenomkoopschandaal, houdt men nu ook in de topklasse van het kaatsen de adem in.

Jimmy Groote van eersteklasser Buggenhout Opstal bekende vandaag dat hij onder meer wedstrijden verkocht tegen Kokejane en Terjoden.

"Ik werd zwaar geintimideerd door de Buggenhoutse gokmafia," geeft Jimmy toe. "Ik kon geen cafe binnengaan of mijn pint weer leeggedronken nog voor ik ze besteld had. Ik kon geen kant meer op."

Jimmy Groote
Jimmy Groote, ooit een belofte in het kaatsen, zit nu zwaar in de put.


Ook aan de topwedstrijd tegen latere kampioen Baasrode hing volgens sommigen een geurtje. Werpt dit een smet op de kampioenstitel van Baasrode?

Walter Waterschoot, die zich vorig seizoen opwierp tot sterkhouder van Baasrode, kaatst de beschuldigingen professioneel terug: "Kijk, als iemand aan uw vrouw zit, zijt gij dan ne vrouwenzot? Nee, toch. Dat is de zaken op zijn kop zetten. Baasrode behaalde vorige seizoen verdiend de titel."

Walter Waterschoot in actie
Walter Waterschoot in de betwiste wedstrijd tegen Buggenhout Opstal