februari 17, 2006

Danny Fabri neemt nieuwe versie van "Kingston" op

Een monument. Onaantastbaar. Niet te verbeteren. En toch, Danny Fabri waagt zich nu aan een nieuwe versie van "Kingston, Kingston". Het lijkt wel hoogmoed van een van onze meest talentrijke zangers aller tijden. Danny, wat bezielt je? Is dit niet een beetje heiligschennis?

"Yezzz, Kingston is een echte klassieker!", geeft Danny toe, "maar de moral is goed en de stem is super, dus ik dacht, het is nu of nooit."

Danny Fabri gaat ervoor
Danny Fabri, hier in een archiefopname, gaat na Tokio ook naar Kingston


"De timing van de heruitgave van dit nummer is uiteraard ook een beetje een eerbetoon aan het doorzettingsvermogen van de Haitianen, die het niet wilden aanzien hoe de verkiezingsoverwinning van Prevel bijna aan de kant geschoven werd. Ik zeg: chapeau!"

Maar Danny, quid? Kingston ligt toch niet in Haiti?

"Met alle Jamaikezen, maar niet met den deze," grinnikt Danny. "Daar loop ik niet in! In elk geval, toch weer een dansbare schijf en een potentiele nummer een, zo lijkt me."

Het is Fabri in elk geval menens. Om de act helemaal kracht bij te zetten heeft Danny al een vette snor staan groeien. "Twee centimeter dik, op drie weken tijd", glundert Danny. "Ge moet het maar kunnen, he"

Danny Deprijck
Als twee druppels water: Danny Fabri als Lou

Voor Pint en Gezin wil Danny nog exclusief kwijt dat er ook aan de Bananas gedacht is.

"Ik ben thans druk doende met screenings om de Hollywood Bananas terug in ere op te richten. Een naam is alvast bekend. Ge kent ze wel", knipoogt Danny vettig.

Bieke
Bieke is de eerste Banana die reeds bekend is