maart 06, 2008

Kale Jim Klopt Erop

Drie man in het ziekenhuis, en een verdwaald paard. Dat was de balans van een avondje stappen voor niet-de-charmezanger Jim Free, door vrienden kortweg Kale Jim genoemd.

"Ik heb er al voor minder in de gasthuis geslagen," antwoordde Kale Jim koel, op een vraag van PEG om verdere uitleg. Maar zo de ongelukken opstapelen?

"Stapelen, stapelen, stapelen, wat denkt gij, dat ik op ne beschutte werkplaats werk? Mijnheer, ik doe aan een dionysische levensbeleving, meer is er niet van aan."



Kale Jim krijgt er iets van


Getuigen melden dat Kale Jim kort voor middernacht een Corona werd aangeboden door, wat door een van de bijstaanders werd beschreven als een horde nozems.

"Inderdaad," bevestigt politiechef Vanderegenwolkhagelslag. "De heer Jim Free, Kale Jim dus, werd dit onoirbaar voorstel gedaan, en de reactie loog er niet om. Kale Jim staat bekend als een opvliegend karakter met punktendensen. Wij waren dus niet verrast. Maar in dit geval had de heer Free een goede reden om er op los te kloppen. Zeg nu zelf, Corona, dat is toch paardenpis."

Dit brengt ons bij het andere spijtige voorval waar de heer Free in betrokken was.

"Ik zie plots onze Marie weggalloperen alsof de duivel haar op de staart zit," vertelt Jos Vandeslechtweerde. "Ik dacht dat ze weer naar de Neubauten aan het luisteren was. Maar nee. Kale Jim werd aangetroffen met een leeg flesje Corona dat hij blijkbaar wou trachten te vullen. Geen wonder dat ons Marie verschoot. Zij drinkt alleen Palm."